De Missie

Visie: Digital Transformation

Technology is transforming our world. Businesses face unprecedented disruption.

My own theory is that we are in the middle of a dramatic and broad technological and economic shift in which software companies are poised to take over large swathes of the economy. More and more major businesses and industries are being run on software and delivered as online services—from movies to agriculture to national defense.  Over the next 10 years, I expect many industries to be disrupted by software
Marc Andreessen | Software is eating the world

(Digitale) Technologie heeft onze wereld exponentiëel veranderd in deze nieuwe eeuw:

  • 80% van alle informatie in de wereld is ongestructureerd
  • De hoeveelheid ongestructureerde informatie groeit 15 keer zo snel als die van gestructureerde informatie
  • de Wet van Moore (die een verdubbeling in processorcapaciteit voorspelt binnen een gegeven tijd) zal ook gelden voor het tempo waarin wetenschap en techniek zich ontwikkelen
  • De rekenkracht van computers groeit dermate snel dat in 2020 de denkkracht van een computer die van de mens zal overtreffen (’s werelds beste toekomstvoorspeller Ray Kurzweil)
  • Kurzweil voorspelt dat mens en de computer zullen versmelten/mergen. Hij verwijst hiernaar als “the singularity”.

Innovatie wordt het belangrijkste overlevingsmechanisme voor zowel mens als bedrijf. Innovatie is een voortdurend proces en met voldoende innoveren is te voorkomen dat alleen maar in de kosten gesneden moet gaan worden en uitsterving van de organisatie dreigt. Want de technologie ontwikkelt zich exponentieel, maar de mens past zich in het algemeen langzaam aan. De ultieme uitdaging ligt in het vinden van een balans in menselijke behoeften en technologische voortgang.

“Your business is challenged by your competitors as well as by new market players. To stay ahead of the competition and to keep innovating and to keep differentiating, you need to take full advantage of the present digital wave. Prevent yourself from becoming commodity” 

Missie: Businessmodellen innoveren

“The digital nature of products is disrupting value chains,                                                                      forcing companies to rethink and retool nearly everything they do”

Besturen van ondernemingen begrijpen de kansen en bedreigingen van digitalisering vaak wel, maar velen moeten nog een visie ontwikkelen en (met name) die omzetten in een concrete strategie voor hun bedrijf. Onderzoeksbureau IDC voorspelt dat in  2016 twee derde van de CEO’s van Europese FT500-bedrijven de digitale transformatie in het hart van de bedrijfsstrategie heeft staan. Maar uit onderzoek van Harvard Business Review en Red Hat blijkt dat veel leiders niet de juiste kennis en vaardigheden hebben om een digitale strategie uit te voeren.

ValOli opereert op de scheidslijn van business en technologie, ondersteunt organisaties bij het scheppen van een helder beeld van hun toekomst. ValOli zet zich in voor het versterken van de Nederlandse industrie (in de breedste zin) door:

  • introductie van de nieuwste ICT en technologische ontwikkelingen zodat sneller, beter en/of goedkoper tot “gepersonaliseerde” marketing en productie gekomen kan worden;
    • Leveraging customer data and information for gaining deep insights into consumer behavior and customer acquisition and retention.
  • versnellen en versterken van de ontwikkeling van daarbij behorende nieuwe businessmodellen (inclusief producten, diensten en technologie).

“When KPMG asked CFO’s and CIO’s around the Globe about big data and business strategy in summer 2013, more than half said it was changing everything”.

Natuurlijk dwingen uitdagende marktomstandigheden om kritisch naar de kosten te kijken. Maar belangrijker is het om op zoek te gaan naar nieuwe inkomstenbronnen. Innoveren of verdwijnen. De hedendaagse dynamiek is ongekend en vraagt om permanente aanpassingen: om ondernemend gedrag en het vermogen om snel te handelen (“company Darwinism“).

Business Darwinism

Als bedrijf moet je weer relevant worden in een wereld waar het nog steeds gaat om klanten en transacties, maar waarin de middelen radicaal en blijvend zijn veranderd.

“If you want to take innovation to a new level you don’t have to reinvent an industry or remap the future of the business. You simply need to focus on how to pull together information technology in a way that produces real results for real people. Keep your customers satisfied and the business will likely thrive.”

Grote internetbedrijven als Google, Facebook en Amazon hebben een nieuwe koers voor succes uitgezet. Zij hebben toegang tot een hoeveelheid data en ze zijn er ook volledig op gericht om met behulp van deze big data steeds betere besluitvormingsalgoritmen te ontwikkelen, die de juiste informatie op het juiste moment bij de juiste persoon plaatsen. Dergelijke algoritmen worden gebruikt om producten te verbeteren, prijzen te optimaliseren en maar besluitvormingsprocessen daaromtrent te rationaliseren. Deze datagedreven benadering dient consequent overal in het bedrijf ingezet.

bigdata2014updatedfinal“Get closer to your customers than ever. So close in fact that you tell them what they need well before they realize it themselves.” – Steve Jobs

Dia1

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s